5 powodów, dla których kierowcy kupują przez Internet
2016-01-25 08:26:04 | artykuł sponsorowany3,01 mld użytkowników Internetu – podaje agencja We Are Social – to 42% wszystkich ludzi na świecie. Liczba internautów stale rośnie. W Polsce sięga 25,7 mln, z czego ponad połowa odwiedza platformy sklepowe. Sprzedaż online kwitnie, nie da się ukryć. Według raportu Gemius na przestrzeni ostatnich lat popularność sklepów e-commerce wzrosła ponad siedmiokrotnie.
Klient XXI jest wybredny. Szuka najlepszych okazji – dobrej jakości, zaufanego producenta i oczywiście niskiej ceny, która nie nadwyręży jego budżetu. Rachunek ekonomiczny to w zasadzie podstawa jego działań. Czy właśnie dlatego kierowcy rezygnują z tradycyjnego modelu zakupów na rzecz Internetu?
Szybkie porównanie ofert
Jednym z powodów, dla których kierowcy decydują się na zakupy w sieci jest możliwość szybkiego porównania ofert. Szukanie okazji jeszcze nigdy nie było takie proste. Koniec z wycieczkami po sklepach, tylko po to, by znaleźć najlepszą ofertę. Wystarczy wpisać w wyszukiwarce poszukiwaną auto część, odwiedzić kilka stron sklepów motoryzacyjnych, przescrollować ich ofertę i wybrać tę, która najbardziej nam odpowiada. Ponadto w sieci znajdziemy także porównywarki cen – specjalnie stworzone do tego strony, na których znajdziemy zestawienie cen, informacje odnośnie jakości i obsługi klienta w danym sklepie.
Warto mieć większy wybór
E-sklepy motoryzacyjne dysponują o wiele szerszym asortymentem części samochodowych niż sklepy stacjonarne. Nie dziwi więc fakt, że kierowca, który szuka np. rzadko spotykanej części, skorzysta z oferty online – tłumaczy ekspert lidera sprzedaży części w Polsce, sklepu iParts.pl. Trudno się nie zgodzić. Największe internetowe sklepy z częściami samochodowymi posiadają asortyment, który oscyluje w okolicach setek tysięcy (niekiedy mowa o milionach) numerów referencyjnych, podczas gdy w tradycyjnych placówkach liczba oferowanych auto części jest kilkakrotnie mniejsza. Z punktu widzenia kierowcy, zakupy w sieci, to bez wątpienia lepszy i bardziej rozsądny wybór.
Kupisz to samo, a taniej
Internet to idealne miejsce dla kierowców, którzy szukają okazji i promocji. Ceny niektórych części samochodowych w sieci mogą być nawet o 40% tańsze niż w sklepach stacjonarnych. Taka sama część lecz niemal o połowę taniej? Tak, to możliwe. Rozbieżności wynikają z ostrej konkurencji między samymi e-sklepami motoryzacyjnymi, które chcą zdobyć klientów atrakcyjnymi ofertami. Niemal wszystko, co znajdziecie w sieci jest tańsze. Kupując online trzeba jednak zachować ostrożność: ceny konkretnej części w najdroższym i najtańszym sklepie mogą się znacząco różnić.
Siła opinii innych klientów
Opinie klientów na stronie sklepu mają dużą siłę perswazji. Econsultancy podaje, że około 60% klientów czyta opinie innych osób przed złożeniem zamówienia. Niewątpliwie, wszelkie opinie o sprzedawcy i częściach mogą w stosunkowo łatwy sposób zachęcić odwiedzającego do zakupu w danym sklepie. To w sumie oczywiste, że kierowca chce mieć pewność, że dany podzespół był przez kogoś innego przetestowany i spełnia swoje zadania. Podczas tradycyjnego modelu zakupów klient jest z kolei zdany wyłącznie na sprzedawcę, który jak wiadomo, chce zarobić i sprzeda, co uzna za słuszne.
Szybkość i wygoda
W sieci możemy robić zakupy przez całą dobę. Nie trzeba wychodzić wcześniej z pracy, by zdążyć przed zamknięciem sklepu. Model zakupów online jest prosty i intuicyjny – nie powinien nikomu sprawić problemu. Wszystko bez ruszania się z domu. Przesyłka dostarczona pod samo drzwi. Pozwala to kierowcy na szybsze pozbycie się usterki. W dzisiejszych czasach, podczas przysłowiowego wyścigu szczurów, nie sposób przecenić takiej wygody. Czas to pieniądz – powiadają. Kupuj online, bo szkoda czasu. Pieniędzy także.
artykuł sponsorowany