Wybierz miasto
dlaFaceta
Logowanie / Rejestracja
Znajdujesz się w ogólnopolskim wydaniu.

Działanie, czy wymówka? Patriotyzm nadrukiem na koszulce

2015-11-30

„Jeśli nie poznamy swojej historii, to zdezorientowani teraźniejszością, nie podejmiemy żadnych działań” – piszą na swojej stronie internetowej twórcy inicjatywy Unire Patria – oświęcimskiego producenta odzieży patriotycznej.

Na pytanie, czy nie uważają, że noszenie koszulek z husarzem to tylko wymówka przed podjęciem realnych działań, odpowiadają:

„Patriotyzm zaczyna się od tożsamości. Pragniemy hartować w młodych ludziach pamięć o ważnych wydarzeniach historycznych, aby sami podejmowali inicjatywę.”

„Nie tworzymy produktu dla wszystkich”

Powszechne zainteresowanie odzieżą patriotyczną najlepiej widać w mediach społecznościowych – producenci garściami zagarniają polubienia na Facebooku. Unire Patria ma ich w tej chwili grubo ponad 8000. To dużo, bo – jak mówią sami pomysłodawcy – nie tworzą produktu dla wszystkich.

Jak twierdzą, sam pomysł to przede wszystkim bunt przeciwko historycznej ignorancji polityków i temu, co w tej chwili dzieje się w Polsce. „Zainteresowanie klientów jest doskonałym dowodem na to, że idea patriotyzmu wciąż jest żywa, a młode pokolenie (i nie tylko) nie akceptuje współczesnej polityki w naszym kraju” – mówią.

Na pytanie, czy nie jest tak, że ludzie z czasem z tego buntu wyrastają, dostaję odpowiedź, że wprost przeciwnie. „Męskie, damskie. Po odzież patriotyczną sięgają różni ludzie – od studentów po przedsiębiorców. Wcale nie tylko młodzi” – mówią pomysłodawcy i dodają, że klienci coraz częściej pytają o rozmiarówkę dziecięcą.

Skąd się to wzięło?

Szeroko zakrojony patriotyzm wyrażany nadrukami na koszulkach jest w Polsce zjawiskiem stosunkowo nowym. Na pewno jest to krok dalej niż udostępnianie grafik i cytatów w mediach społecznościowych. Jest to również pewien dowód na to, że pragnienie poczucia tożsamości narodowej stale rośnie.

„Kluczowe jest, żebyśmy byli zjednoczeni i świadomi tego, co się wokół nas dzieje” – twierdzą autorzy i twórcy marki i dodają, że jest na tle współczesnej Europy, stojącej w obliczu możliwych konfliktów na tle etnicznym, zjednoczona patriotycznie Polska będzie tym więcej warta dla obecnego i przyszłych pokoleń.

Po liczbie klientów, zainteresowaniu w mediach społecznościowych i, co ciekawe, braku hejterów na profilu na Facebooku, można stwierdzić, że w Polsce nie brakuje ludzi o podobnych poglądach. Widać to zresztą również na ulicach – odzież patriotyczna pojawia się coraz częściej w galeriach handlowych, a przede wszystkim jest coraz powszechniej noszona.

Co dalej?

Złośliwi twierdzą, że dalszego ciągu nie ma. Pewne jest natomiast, że zainteresowanie koszulkami patriotycznymi samo się napędza, znajomi przekonują znajomych, a świadomość historyczna rośnie. Czy przerodzi się to w żywą aktywność na rzecz pamięci polskich bohaterów albo zmianę polityki w Polsce? „Liczymy na to i widzimy, że to już się dzieje” – mówią twórcy Unire Patria.

artykuł sponsorowany


Dodaj do:
  • Wykop
  • Flaker
  • Elefanta
  • Gwar
  • Delicious
  • Facebook
  • StumbleUpon
  • Technorati
  • Google
  • Yahoo
Komentarzedodaj komentarz

Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.

Brak komentarzy.