Forma / Zdrowie - Facet

Dieta ketogeniczna - co to takiego?

Dieta niskowęglowodanowa - dieta ketonowa

2018-04-03 12:22:12

Głównymi założeniami diety ketogenicznej jest spożycie dużych ilości tłuszczów i eliminacji węglowodanów. Jest bardzo restrykcyjna i jak alarmują specjaliści, powinna być stosowana jedynie pod kontrolą lekarza. Czym właściwie jest dieta ketonowa i jakie są jej zasady?

awokado jajko i pomidory

Dieta ketogeniczna - co jeść

Najważniejszą zasadą diety ketogenicznej jest zwiększenie spożywania tłuszczów przy jednoczesnym zjadaniu mniejszych ilości węglowodanów. Oczywiście tego typu zmian nie należy wprowadzać w szybkim tempie, a sam proces przejścia na dietę ketonową powinien być podzielony na etapy, aby nasz organizm nie doznał szoku. Jeśli chodzi o to, czego nie należy spożywać to szczególnie zabronione są wysokosłodzone produkty takie jak słodycze, słodzone przetwory czy nawet miód. Aby organizmowi dostarczyć potrzebnego białka, należy w diecie ketogenicznej sięgać po chude mięso, które zaopatrzy nasz organizm w odpowiednią jego ilość. Głównymi produktami, bogatymi w tłuszcze, które są podstawą diety ketogennej to mięso takie jak golonka, smalec, wieprzowe nóżki, boczek. Wskazane jest również dodanie do diety oliwy z oliwek, ryb, które są bogate w kwasy omega-3, a także orzechów oraz jaj. Bardzo ważnym elementem diety ketogenicznej jest olej lniany, dlatego warto mieć go w swojej szafce, kiedy zaczynamy zmianę nawyków żywienia. Olej lniany działa dobroczynnie na organizm, oczyszcza i wpływa korzystnie na stan narządów wewnętrznych, dlatego ważne jest, aby stosować go regularnie, tym bardziej w przypadku diety ketogenicznej, która jest bardzo restrykcyjna.

Dieta ketogeniczna - skutki uboczne

Każda dieta może powodować skutki uboczne. Tak jest również w przypadku diety ketogenicznej. Niektóre osoby, stosujące tego typu dietę mogą skarżyć się na problemy ze strony układu trawiennego. Dieta ketogenna może być również odpowiedzialna za problemy związane z metabolizmem. Zaparcia, bóle brzucha i mdłości - to tylko niektóre skutki uboczne, które może powodować tego typu dieta niskowęglowodanowa. Pamiętajmy więc, aby dietę ketogeniczną stosować tylko i wyłącznie pod stałą kontrolą specjalisty, który pomoże nam ułożyć odpowiedni jadłospis i kontrolować nasz organizm w czasie jej trwania.

gol

fot. pixabay.com

Słowa kluczowe: dieta ketogeniczna, dieta, jadłospis, przepisy
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Męskie sporty - zobacz co warto trenować

Chcesz zaimponować czymś dziewczynie? Zestawienie tych sportów na pewno ci w tym pomoże.

Na czym smaÅźyć?
Na czym smażyć?

Jaki tłuszcz jest najlepszy do smażenia? Oto odpowiedzi.

Skąd brać siłę do działania?
Skąd brać siłę do działania?

Nie masz siły na nic? Zobacz, z czego czerpać energię!

Polecamy
Złe wieści dla niebieskookich
Złe wieści dla niebieskookich

Niebieskoocy stanowią 40 proc. pacjentów odwiedzających gabinety okulistyczne.

Tunele w uszach. Jak je usunąć?
Tunele w uszach. Jak je usunąć?

Pożegnaj się z tunelami w uszach na zawsze – zabieg rekonstrukcji płatka ucha.

Ostatnio dodane
Męskie sporty - zobacz co warto trenować

Chcesz zaimponować czymś dziewczynie? Zestawienie tych sportów na pewno ci w tym pomoże.

Na czym smaÅźyć?
Na czym smażyć?

Jaki tłuszcz jest najlepszy do smażenia? Oto odpowiedzi.

Kupony i kody rabatowe