Wiadomości - Artykuły

#foodporn - gastronomia w social media

2017-09-22 08:01:01

Piękne, weekendowe popołudnie. Grupa przyjaciół spędza miły czas w ulubionej restauracji.
Świetna atmosfera, mnóstwo śmiechu wśród towarzystwa, dużo zdjęć z telefonu. Fotografują siebie, fotografują spożywane jedzenie. Na portalach społecznościowych dodają swoje relacje oraz oznaczają się w lokalizacji restauracji. Ktoś może zapytać: ale po co to wszystko?

Foodporn

Odpowiedź: taka moda! W dobie smartfonów, aplikacji mobilnych oraz intensywnego trybu życia lubimy fotografować się w ładnie wyglądających miejscach, pokazywać ulubione potrawy, dodawać aktualną lokalizację.

Tak w przybliżeniu i bardzo ogólnie wyglądają pewne nawyki dzisiejszej internetowej społeczności w branży gastronomicznej.  Panuje przekonanie, iż nasze dłonie są wręcz przyklejone do telefonów – to teoretycznie determinuje nasze zachowania, m.in.: wspomniane dodawanie lokalizacji, relacje z pobytu w danym lokalu.

Aspekt społeczny to jedno, a działania biznesowe? Dla właściciela restauracji liczą się zysk i klienci. Po co mu media społecznościowe? Dzisiaj facebook jest wręcz nieodłącznym elementem prowadzenia lokalu. Najnowsze dania, promocje, konkursy – wszystko to oraz jeszcze więcej odbywa się na dedykowanym fanpage’u. Dzięki temu, właściciel może zyskać: zaangażowanie swoich fanów, zwiększyć rozpoznawalność swojego lokalu, zyskać nowych klientów. Marketing offline jest niewątpliwie skuteczny, lecz w dobie Internetu niewystarczający.

Jaką komunikację narzuciła sobie gastronomia w Social Media Wrocław? Bardzo prostą. Zdjęcia jedzenia, napojów, hasztagi, aktualna lokalizacja, ciekawa opowieść o danej potrawie – można wymieniać i wymieniać. Doskonałe potwierdzenie reguły, iż skuteczność tkwi w prostocie.

Prowadząc media społecznościowe danego lokalu musimy, jak wszędzie, postawić sobie cel: co chcemy osiągnąć? Do czego ma prowadzić nasza komunikacja?

„Jako agencja mamy duże doświadczenie w gastronomii, można wręcz powiedzieć że to nasza specjalność. Idealną sytuacją jest połączenie estetyki i realizacji celów biznesowych klienta –Mamy to szczęście, że możemy taką politykę realizować w kilkunastu wrocławskich  lokalach” – mówi Marcin Budzyński, szef agencji marketingowej Buzzit.

Obecność marek gastronomicznych w SM staje się normą. Jednak aby funkcjonować w tym obszarze, trzeba nie tylko mieć czas na takie działania, posiadać dobry produkt i lokal cieszący się znakomitą opinią. Połączenie pasji właściciela i umiejętności specjalistów będzie połączeniem, które stanie się przepisem na sukces.

Obok Facebooka, bardzo dobrym narzędziem dla gastronomii jest Instagram. Zdjęcia umieszczane na Instagramie będą dodatkowo „nabijały” obserwujących, a relacje na instastory pozwolą dotrzeć do nowych potencjalnych klientów bez potrzeby robienia tzw. Relacji live.

Możliwości działania w SM dla gastronomii jest mnóstwo. Wszystko zależy od kreatywności oraz linii komunikacji, jaką sobie obierzemy. W tym wypadku można spokojnie powiedzieć „sky is the limit” – nic nas tu nie ogranicza, poza naszymi pomysłami. Oczywiście tymi rozsądnymi.

Artykuł Partnera

Słowa kluczowe: aplikacja mobilna, smartfon, internet, BuzzIt
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Breakfast Week
Śniadaniowe trendy: odkryj nowe smaki na Breakfast Weeku!

Popisowe śniadania, kawa na roślinnym i towarzystwo bliskich - czy można lepiej rozpocząć dzień?

Erik Exposito ambasadorem klockoMANII
Erik Exposito z LEGO. To na szczytny cel! [FOTO]

Kapitan Śląska Wrocław został ambasadorem klockoMANII.

Polecamy
Lek na koronawirusa - przełom w pracach za sprawą polskiego naukowca i jego zespołu

Prof. Marcin Drąg z Politechniki Wrocławskiej może zostać prawdziwym bohaterem.

Wielki Finał Trampoliny do kultury
Wielki Finał projektu "Tampolina do kultury" w CRZ Krzywy Komin Wrocław

Już 14 grudnia Na odwiedzających Centrum Rozwoju Zawodowego Krzywy Komin czeka szereg twórczych atrakcji!

Polecamy
Ostatnio dodane
Breakfast Week
Śniadaniowe trendy: odkryj nowe smaki na Breakfast Weeku!

Popisowe śniadania, kawa na roślinnym i towarzystwo bliskich - czy można lepiej rozpocząć dzień?

Erik Exposito ambasadorem klockoMANII
Erik Exposito z LEGO. To na szczytny cel! [FOTO]

Kapitan Śląska Wrocław został ambasadorem klockoMANII.

Popularne
15 marca - Światowy Dzień Snu. Jak spać dobrze?
15 marca - Światowy Dzień Snu. Jak spać dobrze?

Sen bardzo wpływa na nasze zdrowie i samopoczucie.

Międzynarodowy Dzień MęÅźczyn
Dzień Mężczyzny 2024 - wydarzenia we Wrocławiu Wrocław

Sprawdź, gdzie można spędzić czas z facetem!