Forma / Zdrowie - Facet

Jak nie zasnąć w pracy i na uczelni?

2017-07-27 14:34:25

Każdy z nas zna ten ból – oczy same nam się zamykają, a umysł i ciało pracują na autopilocie. Nie dość, że jest to nieprzyjemne, to jeszcze jeżeli się poddamy i zaśniemy, a obudzeni zostaniemy przez przełożonego, lub życzliwego współpracownika, któremu ostatnio zajęliśmy miejsce na parkingu, to mogą czekać nas bardzo nieprzyjemnie konsekwencje i nikt nie będzie się nas pytał, dlaczego jesteśmy tacy śpiący. Jak tego uniknąć?

Wierny towarzysz
Koledzy z pracy lub z ławki mogą się okazać nieocenieni. Jeżeli znamy się dobrze, to a pewno zrozumieją naszą sytuację i systematycznie będą nas budzić, przy każdej drzemce. W końcu, po 3. Lub 10. przyjacielskim łokciu, nasz organizm przypomni sobie o ewentualnych konsekwencjach i kłopocie, jaki sprawiamy innych, co poskutkuje zastrzykiem adrenaliny, który pomoże nam dotrwać do końca zmiany.

Kabina ratunkowa
Mały spacerek, rozprostowanie nóg i pobudzenie krążenia może okazać się rozwiązaniem naszego sennego problemu. Parę wymachów ramionami czy przysiadów i od razu czujemy się nieco bardziej sobą, a na pewno unikamy w ten sposób zasiedzenia, które ciągnie nas coraz głębiej w otchłań.

Niestety, nie w każdej sytuacji możemy po prostu wstać i zacząć chodzić w kółko. Tutaj, pomóc może nam wyjście do toalety. Nikt nie będzie miał do nas pretensji, my się trochę poruszamy, a na miejscu zaznamy odrobinę spokoju i chociażby sprawdzimy telefon, pozwalając naszemu umysłowi odzyskać odrobinę trzeźwości… Pamiętaj tym o tym, aby wrócić!

W toalecie znajdują się też umywalki – nie przesadzaj, ale małe ochlapanie się chłodną wodą lub przemycie twarzy może okazać się tym, czego właśnie w takiej chwili potrzebujesz!

Nie-sypialnia
Atmosfera panująca w pomieszczeniu, w którym się znajdujemy, czasami może niestety tylko popychać nas coraz mocniej w objęcia morfeusza. Zadbajmy więc o to, aby tak nie było!

Przede wszystkim – otwórz okno. Lub włącz klimatyzację. Gdy wokół jest ciepło, łatwo możesz poczuć się jak pod kołderką i beztrosko zasnąć.  Powiew świeżości i obniżenie temperatury może pomóc ci wybudzić się z tego niebezpiecznego transu!

Zadbaj też o oświetlenie, niech cię nie oślepia, ale jeżeli będzie wystarczająco jasne by przypominać ci o tym, że teraz należy być w pełni gotowym do działania, to tylko dobrze dla ciebie!

Magiczne specyfiki
Często, już intuicyjnie, sięgamy po pożywienie i jeżeli wybieramy odpowiednio, to faktycznie może nam to pomóc! Należy nie przesadzać ze słodkościami, ponieważ faktycznie, zapewniają one wysoki wzrost poziomu cukru we krwi, przez co stajemy się żywsi, ale jest on krótkotrwały, a po chwili u góry, powrót na dół będzie wiele bardziej bolesny. Tutaj bardzo pomocne mogą okazać się orzeźwiające owoce, zdrowsze i lepsze dla zachowania umysłu w najlepszej formie dzięki wielu wartościom odżywczym i witaminom.

Dobrym pomysłem jest też kawa i herbata – obydwa te napoje pomagają w pozostaniu na nogach, ale podobnie jak w przypadku słodyczy – nie należy przesadzać. Pomocna może też być woda, niezbędna do poprawnego funkcjonowania organizmu, będzie też niezbędna przy zmuszenia naszego umysłu do pracy na „oparach” energii.

Złota, najlepsza Metoda
Ostatnią radą niech będzie… wyspanie się w końcu! Świat pędzi, to prawda, czasami nie możemy wyrobić się ze wszystkim na czas, ale pamiętajmy o naszym zdrowiu i starajmy się zawsze wszystko zaplanować tak, by móc się w wyspać.

Sen to w końcu jedna z najbardziej istotnych rzeczy dla funkcjonowania człowieka – to właśnie wtedy regeneruje i dostraja się nasz organizm i daje nam możliwość by pracować na najwyższych obrotach w ciągu dnia. Śpijmy więc, jak najlepiej kiedy się da, by nie musieć martwić się przymusową drzemką i nieprzyjemną niespodzianką po obudzeniu.

 

KSK

Fot. kissu/pixabay.coM

Słowa kluczowe: Kłopot, sen, zapobieganie, kawa, ratunek, kofeina
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
jedzenie w święta
Jak nie przytyć w święta?

Przygotowania do świąt trwają w najlepsze, ale już teraz wielu z nas zastanawia się, co zrobić, aby nie skończyć z kilkoma kilogramami na plusie.

Jak odzyskać siły po imprezie?
Jak odzyskać siły po imprezie?

Na syndrom dnia następnego choruje po imprezie sporo osób.

Koktajle na masÄ™
Koktajle na masę

Koktajle tego typu szybciej zbudują masę mięśniową

Polecamy
Co na łysienie?
Co na łysienie?

Co trzeci facet pomiędzy 25 a 40 rokiem życia zaobserwował u siebie łysienie o różnym stopniu nasilenia

Złe wieści dla niebieskookich
Złe wieści dla niebieskookich

Niebieskoocy stanowią 40 proc. pacjentów odwiedzających gabinety okulistyczne.

Ostatnio czytane
Co na łysienie?
Co na łysienie?

Co trzeci facet pomiędzy 25 a 40 rokiem życia zaobserwował u siebie łysienie o różnym stopniu nasilenia

Złe wieści dla niebieskookich
Złe wieści dla niebieskookich

Niebieskoocy stanowią 40 proc. pacjentów odwiedzających gabinety okulistyczne.

Popularne
Krew w spermie - co robić?
Krew w spermie - co robić?

Jeśli zauważyłeś krew w swojej spermie, nie musisz od razu zakładać najczarniejszych scenariuszy. W większości przypadków to przypadłość tak „groźna” jak krwawienie z nosa. Czasami jednak może oznaczać poważniejsze problemy.

Długie nogi oznaką zdrowia
Długie nogi oznaką zdrowia

Długie nogi u kobiet nie tylko cieszą męskie oko, ale również świadczą o mniejszym ryzyko chorób wątroby - stwierdzili uczeni z Uniwersytetu w Bristolu.

Polecamy