Luksus jako synonim sukcesu
2013-04-03 10:46:51Pomimo faktu, że Polska ze wszystkich krajów regionu ma najsłabiej rozwinięty rynek dóbr luksusowych, nie znaczy to, że tego rynku w naszym kraju nie ma. Wręcz przeciwnie. Ten rynek mimo swojej niewątpliwej niszowości ma się całkiem dobrze i nieustannie się rozwija, ponieważ Polacy chcą czuć się wyjątkowo, jednocześnie stawiając na marki, które jednoznacznie kojarzą się z sukcesem i niezawodnością.
Mimo tego, że nadal wiele marek jest wciąż niedostępnych na lokalnym rynku, to nie można powiedzieć, że konsument, który jest stałym nabywcą dóbr luksusowych nie znajdzie w Polsce nic dla siebie, ponieważ byłoby to poważne przekłamanie. Polacy to zdecydowanie nadal konserwatywna nacja, która niełatwo poddaje się chwilowym modom, a wręcz jest na nie uodporniona. Wolimy stawiać na ponadczasowe rzeczy, które są gwarancją jakości. Oczywiście 30 lat temu inna była definicja luksusu, a inna jest ponad 20 lat od transformacji. Wiele spraw się zmieniło, społeczeństwo jest bogatsze i bardziej świadome. Dobrym przykładem są zegarki. Gdy ktoś ma ochotę na kupno uniwersalnego zegarka, który będzie niezawodnie służył przez lata, na pewno zdecyduje się na zegarek Rolex. To gwarancja dobrze zainwestowanych pieniędzy oraz jakości, z której od zawsze znana jest owa marka. Jeśli szukasz chronometrów, które są klasą samą w sobie, koniecznie wejdź na chrono24.pl. To wyjątkowa giełda, na której znajdziesz zegarki najbardziej prestiżowych światowych firm. Jeśli interesuje cię najwyższa jakość – ta strona spełni twoje wszystkie wymagania i oczekiwania.
Wszyscy, którzy zarabiają o wiele więcej od przeciętnej mają specjalne wymagania oraz określone poglądy na definicję luksusu i z czym on tak naprawdę się wiąże. Co ciekawe, dla wielu Polaków dobrem luksusowym są towary marek, które w krajach zachodnich nie są synonimem wyjątkowości. Mieszczą się w segmencie powyżej przeciętnej, lecz nie są w żadnych wypadku dobrem luksusowym. Wynika to z jednej strony z niewiedzy, ponieważ wiele klasycznych i kultowych marek nadal pozostaje w Polsce nieznanych, a z drugiej wynika to z aspiracji części naszego społeczeństwa.
ip