Na Żywca - Facet

Ciało to nie wszystko

2008-02-20 10:49:46

 Dojrzałe ciało i buzia dziecka - za pomocą takich obrazów organizacja społeczna Family Violence Partnership prowadzi kampanię przeciwko wykorzystywaniu seksualnemu osób nieletnich.

- Dzięki tej inicjatywie mężczyźni mają zrozumieć, że traktowanie dziewczynek jak obiektów seksualnych może być przestępstwem. Bo jak przypomina plakat, sypianie z nieletnią podlega pod paragraf i jest traktowane jak gwałt - pisze dziennik.pl.

"To, że mam piersi, nie znaczy, że mam dojrzały mózg" - informuje dołączone do plakatu hasło. W marketingu seks stał się stałym emblematem, etykietką dodawaną w celu sprzedania najróżniejszych produktów, często w ogóle z erotyką niemających nic wspólnego.  Roznegliżowane modelki wciskają nam proszki do prania, słodycze, płyny do zmywania naczyń.

Nie wszyscy mają dystans do tego typu reklam. Potwierdzają to statystyki - w USA średnio co 46 sekund gwałcona jest kobieta.

Głównym celem kampanii jest uświadomienie mężczyznom, że traktowanie młodych dziewcząt jako obiektów seksualnych może prowadzić do popełnienia karalnego przestępstwa.  - Przekaz jest jasny - nawet jeśli dziewczynka ma dojrzałe ciało, nie oznacza, że ma równie dojrzały mózg. Ani też, że jest gotowa do podejmowania życia seksualnego - tłumaczy portal mediarun.pl

Realizacją kampanii na zlecenie Family Violence Partnership zajęła się agencja Serve z Milwaukee, która specjalizuje się w tzw. shockvertisingu. Obie organizację wierzą w skuteczność przekazu - mocne obrazy na pewno zapadną w pamięć.

Bez większej promocji zdjęcia z piersiastymi dziewczynkami trafiły do najważniejszych mediów. Trwająca od połowy stycznia w Stanach Zjednoczonych kampania „Doesn't Have the Brain" ma również wielu przeciwników. Obawiają się oni, że część odbiorców zamiast na przekazie, skupi się na samym obrazie, co wywoła skutek odwrotny do zamierzonego. 

W Stanach Zjednoczonych nielegalne jest uprawianie seksu z osobami poniżej osiemnastego roku życia; w Polsce poniżej piętnastego.

Marcin Szewczyk 
(marcin.szewczyk@dlastudenta.pl)


Słowa kluczowe: does not have the brain shockvertising małoletni seks kampania społeczna
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Jak nie przepłacić jeÅźdząc autem?
Jak nie przepłacić podróżując na 4 kółkach?

Sprawdź, gdzie szukać najtańszych ofert na przejazdy i jak zaoszczędzić na paliwie.

Prezent na dzień ojca

Sprawdź, co możesz podarować na dzień ojca, który wypada 23 czerwca.

Polecamy
Prezent na dzień ojca

Sprawdź, co możesz podarować na dzień ojca, który wypada 23 czerwca.

Jak nie przepłacić jeÅźdząc autem?
Jak nie przepłacić podróżując na 4 kółkach?

Sprawdź, gdzie szukać najtańszych ofert na przejazdy i jak zaoszczędzić na paliwie.

Polecamy
Ostatnio dodane
Jak nie przepłacić jeÅźdząc autem?
Jak nie przepłacić podróżując na 4 kółkach?

Sprawdź, gdzie szukać najtańszych ofert na przejazdy i jak zaoszczędzić na paliwie.

Popularne
30 gwiazd porno najbardziej poszukiwanych w sieci
30 gwiazd porno najbardziej poszukiwanych w sieci

Filmików z tymi aktorkami porno internauci poszukują najczęściej. Jesteś wśród nich?

40 najlepszych młodych gwiazd porno (ZDJĘCIA)
40 najlepszych młodych gwiazd porno (ZDJĘCIA)

Prezentujemy listę czterdziestu nadziei pornobiznesu - młodych gwiazd filmów dla dorosłych, do których należeć będą najbliższe lata!

Najgorętsze biusty polskiego show-biznesu (+18)
Najgorętsze biusty polskiego show-biznesu (+18)

Zobacz galerię najgorętszych biustów polskiego show-biznesu.