Forma / Zdrowie - Facet

Co jeść przed treningiem i po?

Dieta redukcyjna

2018-04-12 11:23:25

Aktywność fizyczna zajmuje ważne miejsce w codziennym życiu wielu mężczyzn. Chcą oni wyglądać dobrze, mieć wyrzeźbioną sylwetkę oraz dobrą kondycję. Poza ćwiczeniami na siłowni, kluczowym elementem w drodze do upragnionej formy jest odpowiednia dieta. Co należy jeść przed treningiem i po treningu, aby wynieść z niego jak najwięcej korzyści? Jakie są przykładowe posiłki?

Jogurt
Odpowiednio przestrzegana dieta połączona z regularnymi treningami nie jest już zarezerwowana jedynie dla sportowców, ale też amatorów, którzy chcą jak najlepiej podejść do tematu budowania zdrowej, smukłej sylwetki. Jedzenie i odpowiednio wysoka kaloryczność spożywanych posiłków są bardzo ważne w przypadku treningu siłowego, ale także każdej innej aktywności fizycznej. Energia uzyskana z posiłku przedtreningowego pozwala sprawnie przeprowadzić ćwiczenia oraz osiągać dobre wyniki, spalając przy tym nadmiar tkanki tłuszczowej.

Posiłek przed treningiem – co zjeść?

Posiłek należy spożyć na około dwie godziny przed treningiem, aby nie czuć dyskomfortu podczas ćwiczeń. Organizmowi należy dostarczyć wówczas przede wszystkim węglowodanów – w postaci ryżu, płatków owsianych czy pieczywa. Dodatkowo, ważnym elementem jest spożycie produktów z dużą ilością białka, jak na przykład chude mięso, twaróg czy po prostu shake proteinowy. Przed treningiem zaleca się unikanie nadmiaru produktów bogatych w tłuszcz. Przykładowe posiłki, jakie możemy spożyć przed treningiem, to na przykład: makaron z twarogiem chudym i truskawkami, puree ziemniaczane z piersią z indyka, owsianka z bananem czy omlet z białek jaj z szynką.

Co jeść po treningu?

Tuż po zakończonym treningu należy dostarczyć organizmowi składniki umożliwiające regenerację.  Podobnie jak w przypadku posiłku przedtreningowego, należy skupić się przede wszystkim na połączeniu białko + węglowodany, więc najprostszym rozwiązaniem jest przygotowanie przed treningiem dwóch porcji tego samego posiłku, z większą ilością węglowodanów przed oraz większą ilością białka po treningu. Jeżeli zaraz po zakończeniu ćwiczeń nie mamy możliwości zjeść takiego posiłku, warto mieć ze sobą na siłowni na przykład banany czy naturalny sok, który uzupełni poziom węglowodanów w organizmie. Szybkim sposobem na dostarczenie białka są koktajle proteinowe, które przygotować można samemu lub kupić bezpośrednio na siłowni.

Istotnym elementem zarówno przed, w trakcie jak i po ćwiczeniach, jest dostarczanie organizmowi wody. Nie należy doprowadzać do odwodnienia organizmu. Podobnie w przypadku posiłku – nie należy się głodzić i bagatelizować wagi jedzenia okołotrenigowego, które jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu i efektywnego przeprowadzenia treningu.


MP
fot. pixabay.com/ ponce_photography

Słowa kluczowe: po treningu, dieta, redukcja, przykładowe posiłki
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Zakwasy - czym są i jak sobie z nimi radzić?

Dowiedz się, jak poradzić sobie z problemami po treningu oraz czym jest DOMS.

domowe cwiczenia na rowerku
Rowerki stacjonarne w domu - który wybrać, aby korzystać z niego na co dzień?

Rower rowerowi nierówny. Który wybrać, by czerpać z niego jak najwięcej korzyści?

Polecamy
Święte czy dziwki?
Święte czy dziwki?

Mężczyźni z kompleksem Madonny w kobietach widzą albo czyste, niewinne Madonny albo rozwiązłe i lubieżne Magdaleny.

Potężne bicepsy symbolem męstwa i odwagi
Potężne bicepsy symbolem męstwa i odwagi

Wszyscy mogą wypracować ogromne ramiona i każdy rozpoczynający treningi zaczyna od takiej samej bazy, czyli od zera.

Polecamy
Ostatnio dodane
Zakwasy - czym są i jak sobie z nimi radzić?

Dowiedz się, jak poradzić sobie z problemami po treningu oraz czym jest DOMS.