Forma / Zdrowie - Facet

Jak dbać o serce?

2017-09-27 11:12:10

Serce nie bez powodu jest uznawane za najważniejszy narząd w organiźmie człowieka. To właśnie serce sprawia, że do każdego organu wewnętrznego pompowany jest tlen. Serce potrafi w ciągu jednej godziny przepompować nawet 350 litrów krwi. Jego praca jest więc niezwykle ważna, a każde nieprawidłowości w działaniu odczuwalne są natychmiast przez cały organizm. Choroby serca są niestety bardzo częstą przyczyną zgonów, tak samo, jak udary mózgu czy zawały. Warto więc zapoznać się z tym, jak dbać o ten szczególny organ już od młodych lat, pamiętając, że czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci.

choroby serca

Zwiększ aktywność fizyczną
W dzisiejszych czasach sporo osób spędza całe dni na siedzeniu przed komputerem. Wielu ludzi nawet po skończonej pracy nie wykorzystuje wolnego czasu na aktywność fizyczną, zalegając przed telewizorem. Jeśli dołożymy do tego jeszcze porcję śmieciowego jedzenia, to tak, jakbyśmy sami chcieli wykończyć nasze serce. Warto dołożyć wszelkich starań do tego, żeby systematycznie ćwiczyć, najlepiej na świeżym powietrzu. Oczywiście trening musi być dostosowany do naszego wieku, stanu zdrowia itd. Nie zapominajmy jednak, że nawet krótki spacer na świeżym powietrzu jest lepszy od siedzenia w zamkniętym pomieszczeniu, gdzie nie wykonujemy żadnych aktywności fizycznych.

Jedz z głową!
Zła dieta, śmieciowe jedzenie i picie alkoholu może powodować różnego rodzaju schorzenia serca. Tłuste potrawy, fast foody i kilogramy słodyczy to również rzeczy, które zdecydowanie nie wspomagają jego pracy. Dokładając do tego palenie papierosów lub spożywanie innych, groźnych używek sprawiamy, że nasze serce zaczyna pracować słabiej, aż w końcu zaczynają się poważne kłopoty. Nieodpowiednia dieta może powodować cukrzycę, nadciśnienie czy też otyłość, a to wszystko działa na niekorzyść funkcjonowania serca. Zdrowa i zbilansowana dieta, pozbawiona używek i toksycznych dla organizmu produktów spowoduje, że poczujemy się lepiej, a nasz organizm będzie działać zdecydowanie sprawniej. Pamiętajmy, aby systematycznie badać poziom cukru, ciśnienie i raz na jakiś czas robić badania EKG. Jeśli jesteśmy w grupie ryzyka, czyli w naszej rodzinie występowały takie choroby jak cukrzyca, miażdżyca, nadciśnienie czy zdarzały się zawały, udary mózgu, to powinniśmy bardziej wnikliwie obserwować nasz organizm, a co za tym idzie, dbać o to, co jemy i aktywniej spędzać wolny czas. 

gol

fot. pixabay.com

Słowa kluczowe: choroby serca, choroby krążenia, nadciśnienie, zawał, udar mózgu
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Dieta na bezsenność
Dieta na bezsenność

Zobaczcie, co jeść, żeby się wysypiać.

Dlaczego warto pływać?
Dlaczego warto pływać?

Zobaczcie, dlaczego warto pływać.

Jak często ćwiczyć?

Ile czasu tygodniowo powinno się wygospodarować na wysiłek fizyczny?

Polecamy
Dieta aktywnego mężczyzny
Dieta aktywnego mężczyzny

Wielu mężczyzn przeraża nawet sama myśl o skrupulatnym przestrzeganiu różnych reżimów żywieniowych. Jednak przy odrobinie dobrej woli możliwe jest wprowadzenie takich zmian w stylu życia, które pozwolą na zachowanie dobrej formy i zdrowia.

Co zabrać na basen? [Niezbędnik]
Co zabrać na basen? [Niezbędnik]

Wyjście na basen to przyjemna sprawa, lecz by bezstresowo spędzić tam czas należy pamiętać o kilku niezbędnych rzeczach. Sprawdź co musisz zabrać!

Ostatnio dodane
Dieta na bezsenność
Dieta na bezsenność

Zobaczcie, co jeść, żeby się wysypiać.

Dlaczego warto pływać?
Dlaczego warto pływać?

Zobaczcie, dlaczego warto pływać.

Kupony i kody rabatowe