Forma / Zdrowie - Facet

Jak przygotować się do biegania zimą?

2019-02-19 12:23:40

Mimo, że za oknem prószy śnieg, a mróz szczypie w uszy, nie trzeba rezygnować z aktywności fizycznej na dworze. Wystarczy dobrze się do niej przygotować, by utrzymać dobrą formę. W poniższym artykule znajdziesz wskazówki, które ukażą ci, jak dobrze biegać zimą.

Bieganie zimą

Odpowiedni ubiór

Właściwy ubiór jest bardzo ważny. Najlepiej założyć bieliznę termiczną (oddychającą), która odprowadza wilgoć na zewnątrz. Na to koszulkę z długim rękawem i polar lub cienką kurtkę. Spodnie lub legginsy powinny mieć stopery zatrzymujące wiatr. Na stopy trzeba założyć długie ciepłe skarpety i obowiązkowo wygodne buty. Warto zainwestować w profesjonalny ubiór ze sklepów sportowych. Usta powinniśmy osłaniać szalikiem lub buffą, ponieważ oddychanie zimnym powietrzem jest nieprzyjemne, a czasem nawet szkodliwe. Dla ochrony zatok dobrze pamietać o czapce.

Dobra rozgrzewka i rozciąganie

To podstawa każdych ćwiczeń. Pozwala rozgrzać mięśnie, przygotować je do wysiłku i uniknąć urazów. Najlepszym sposobem są podskoki, skręty tułowia, krążenia ramion i bioder oraz przytupy. Rozluźnianie powinniśmy zrobić po powrocie do domu, nie na dworze. Na mroźnym powietrzu mięśnie szybko wychładzają się.

Bezpieczeństwo

W zimie szybko zapada zmrok, dlatego powinniśmy zawsze nosić ze sobą odblaskowe elementy, takie jak opaski na ręce. Przyda się także źródło światła - dobrze mieć ze sobą małą latarkę przyczepianą do rękawa lub opaski na głowie. Na trasę do biegu powinniśmy wybrać miejsca odśnieżone lub takie, na których śnieg jest już ubity. Dobrze jest unikać śliskich ścieżek, ponieważ istnieje na nich zagrożenie upadku.

Dieta i odpowiednie nawodnienie

Odpowiednia dieta pozwala nam utrzymać ciało w dobrej formie. Posiłki powinny przekazywać nam dużo energii, dlatego warto dodawać do posiłków imbir, cynamon czy kardamon. Dobrze pamiętać również o zażywaniu witaminy C i antyoksydantów, żeby wzmocnić swoją odporność. Nie należy zapominać o odpowiednim nawadnianiu organizmu.

AK

fot. Pexels.com

Słowa kluczowe: sport, bieganie, zdrowie, zima, aktywność fizyczna
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
W zimie nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Sprawdź, jak biegać w zimie!
Jak przygotować się do biegania zimą?

W zimie nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Sprawdź, jak biegać w zimie!

CrossFit
CrossFit dla początkujących, czyli jak i gdzie postawić swoje pierwsze kroki?

W drodze do realizacji celów niezbędny będzie trener, który świadomie poprowadzi Cię przez meandry CrossFitowego świata.

Z nałogiem papierosowym zmaga się duÅźa część. Jak skończyć z uporczywym uzaleÅźnieniem?
Sposoby na rzucenie palenia

Z nałogiem papierosowym zmaga się wiele ludzi. Jak skończyć z uporczywym uzależnieniem?

Polecamy
Gdy łysinka Cię dopadnie...
Gdy łysinka Cię dopadnie...

Codziennie gubimy około 150 włosów. To norma. Kiedy tracimy ich więcej, co daje się łatwo zauważyć, warto odwiedzić specjalistę. Niekiedy chwytamy się każdej deski ratunku, zawierzając receptom na szybki porost włosów.

Śmierć na kanapie
Śmierć na kanapie

Prowadzisz siedzący tryb życia? To nie jest zdrowe ani dla Twojego kręgosłupa ani układu krwionośnego ani… kwasu dezoksyrybonukleinowego, czyli popularnego DNA.

Ostatnio dodane
W zimie nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Sprawdź, jak biegać w zimie!
Jak przygotować się do biegania zimą?

W zimie nie musisz rezygnować z aktywności fizycznej. Sprawdź, jak biegać w zimie!

CrossFit
CrossFit dla początkujących, czyli jak i gdzie postawić swoje pierwsze kroki?

W drodze do realizacji celów niezbędny będzie trener, który świadomie poprowadzi Cię przez meandry CrossFitowego świata.