Mężczyźni do pralek
2008-08-27 14:39:09„Reklama przekazująca treści dyskryminujące i poniżające oparte na płci i wszelkich stereotypach płciowych stanowi przeszkodzę dla stworzenia nowoczesnego i egalitarnego społeczeństwa" - czytamy w rezolucji Komisji Praw Kobiet i Równouprawnienia Parlamentu Europejskiego.
Dlatego też Komisja wzywa państwa członkowskie UE, by bohaterami reklam proszków do prania, płynów do mycia naczyń czy produktów kulinarnych były nie tylko kobiety, ale również mężczyźni. Reklamy bowiem, według autorów rezolucji, utrwalają stereotypy płciowe.
W krajach Unii Europejskiej mają powstać instytucje monitorujące równouprawnienie płci w reklamie.
- Reklamy emitowane w Polsce pokazują kobiety jako istoty infantylne, których jedynym zmartwieniem jest zepsuta pralka, i dlatego tak daleko Polsce do równouprawnienia . A w krajach zachodnich coraz więcej jest reklam, np. płynu do zmywani, w których połowę naczyń myje kobieta, a połowę mężczyzna - stwierdza w rozmowie z tygodnikiem „Polityka" Magdalena Środa, minister ds. równego statustu kobiet i mężczyzn w rządzie Marka Belki.
MAS/"Polityka"