Opinie e-klientów stanowią źródło wiedzy o internetowych usługach
2021-10-22 09:14:10Internetowe zakupy w czasach pandemii COVID-19 mocno zyskały na znaczeniu. Wiele osób w obawie przed zarażeniem wirusem porzuciło swoje dawne zwyczaje zakupowe i po raz pierwszy zamówiło produkty czy usługi za pośrednictwem sieci. Wszyscy eksperci podkreślają, że pozycja e-commerce w najbliższych latach będzie dalej się umacniała. Czynnikiem, który zachęca miliony użytkowników do realizowania zakupów przez internet, jest możliwość zapoznania się z opiniami e-klientów, którzy przetestowali już asortyment czy usługi danej firmy. Dla wielu osób jest to podstawowe źródło wiedzy, które przyczynia się do podjęcia ostatecznej decyzji zakupowej. Niezwykle ważną rolę opinii e-klientów omawiamy w poniższym artykule.
Zakupy w internecie a opinie
Internetowy handel kwitnie. Jak pokazują statystyki, wartość europejskiego rynku e-commerce w 2020 roku wyniosła ponad 700 miliardów euro. Duże powodzenie internetowych sklepów jest obecnie wywołane m.in. trwającą pandemią COVID-19, która w znaczny sposób wpłynęła na ograniczenie możliwości przemieszczania się. Trwający lockdown był czasem, w którym wiele osób po raz pierwszy zamówiło produkty czy usługi za pośrednictwem internetu. Wiele z nich po raz pierwszy zetknęło się także z internetowymi opiniami.
Internetowe opinie czyta coraz więcej osób
Badania pokazują, że ponad 90% internautów czyta opinie na temat produktów i usług przed podjęciem decyzji zakupowej. Obecnie konkurencja wśród e-sklepów jest ogromna, ponieważ ten sam asortyment mogą mieć w swojej ofercie nawet setki różnych podmiotów.
Osoba, która nie posiada odpowiedniej wiedzy, a chciałaby mieć pewność, że zakupi produkty odpowiedniej jakości, może właśnie zapoznać się z opiniami. Jest to ogromny zasób wiedzy, który warto uwzględnić podczas poszukiwania towarów czy usług. Nikt z nas nie jest przecież ekspertem "od wszystkiego", dlatego lektura opinii może przynieść nam wiele korzyści.
Dlaczego opinie internetowe są tak ważne?
Skąd bierze się tak duża popularność internetowych recenzji? Jest to ogólnoświatowy trend, który z roku na rok będzie jeszcze bardziej się pogłębiał. Badania pokazują także, że opinie internetowe są czytane nawet przez te osoby, które realizują zakupy w formie stacjonarnej.
Warto zaznaczyć, że obecnie świadomość konsumentów jest coraz większa, dlatego też działania reklamowe są coraz mniej efektywne. Wynika to z ogromnej konkurencji w praktycznie każdej branży. Do konsumentów każdego dnia trafiają dziesiątki rozmaitych komunikatów reklamowych, dlatego rzadko kiedy są one zapisywane w ludzkiej świadomości. Z tego względu przedsiębiorcy muszą podążać za nowymi trendami - przede wszystkim rosnącą rolą opinii. Umożliwienie klientom prezentowania opinii na swój temat w internecie to świetna praktyka, która przyczynia się do wzrostu zaufania a także świadomości marki.
Opinie online, czyli cenne źródło wiedzy
Ogromne znaczenie opinii online potwierdza także duża popularność specjalnych, dedykowanych serwisów, które pozwalają na umieszczanie recenzji. Na platformach takich jak https://www.gowork.pl można umieszczać rozbudowane opinie i oceniać poszczególne firmy pod względem różnych czynników, takich jak obsługa klienta, czas dostawy czy jakość kupionych towarów.
Artykuł Partnera
fot. Adobe Stock/Kenstocker