Forma / Zdrowie - Facet

Podstawy biegania. Jak zacząć o siebie dbać?

2017-08-03 12:59:04

Bieganie jest dosyć popularnym hobby w dzisiejszych czasach. W końcu każdy potrafi wykonywać tę aktywność fizyczną, a w dodatku nic nas to nie kosztuje, ponieważ możemy uprawiać ten sport na świeżym powietrzu. Jakie nam to jeszcze daje korzyści? Przede wszystkim jest to ciekawe zajęcie, w którym możemy uczestniczyć z przyjaciółmi, jest to zdrowe dla naszego organizmu pod względem fizycznym, ale także psychicznym, gdyż pozwala się to odstresować. Należy tylko pamiętać, że tutaj też można popełnić wiele błędów, przez które nawet bieganie może być stratą czasu. Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z tą dyscypliną, zobacz nasze porady! Dzięki nim na pewno zaczniesz czerpać korzyści z tego sportu.

bieganie

Wytycz sobie cel!
Pierwszy krok, który jest ważny przy każdym życiowym działaniu. Bez tego nie będziemy mieć motywacji do biegania, ale jeśli powiemy sobie "chcę być w stanie pokonać dystans 4 kilometrów za jednym razem", od razu zyskamy chęć do pracy. Pamiętaj także o tym, żeby nie decydować się na cele niemożliwe, których w krótkim czasie nie jesteś w stanie spełnić. Najważniejsze jest spokojne podejście.

Rozplanuj sobie dzień!
Jak już masz swój cel, musisz wybrać sobie godzinę w trakcie dnia, którą będziesz poświęcać na bieganie. Bez tego później w twoim życiu nastąpi chaos i zrezygnujesz z tego sportu, ponieważ stracisz chęci lub po prostu nie będziesz mieć na to czasu. Warto wybrać sobie porę, kiedy możesz bezstresowo zadbać o siebie.

Nie spiesz się!
Pamiętaj, aby nie spieszyć się za bardzo na początku. Robisz to dla siebie i nie musisz nic nikomu udowadniać. Jeśli ciągły bieg sprawia problem, możesz przeplatać go z marszem, co pozwoli nie zamęczyć organizmu już na samym początku. Nie musisz też pobijać swoich rekordów życiowych za każdym razem. To samo tyczy się rozplanowania treningów na cały tydzień. Tutaj także nie można przesadzić. Lepiej ćwiczyć co drugi dzień niż codziennie z obolałym organizmem.

Zadbaj o odpowiedni ubiór!
Bardzo ważna sprawa przy każdej dyscyplinie sportu. Odzież, którą zakładasz do biegania, powinna być przewiewna, lekka i wygodna. Istotne są jednak buty. Muszą one być przystosowane do tego typu sportu. To znaczy, że podeszwy powinny wydawać się sprężyste i miękkie, żeby nie wywołać potwornego bólu stóp po ciężkim treningu.

Oddychaj z głową!
To wbrew pozorom sprawa, która jest jedną z ważniejszych. Często nie zwracamy na to uwagi, a to jest istotny element treningów biegania. Prawidłowy przepływ powietrza w naszym organizmie odbywa się wtedy, gdy wdychamy powietrze nosem, a w wydychamy ustami.

Regularnie sprawdzaj swoje postępy!
Aby wiedzieć na jakim jesteśmy już poziomie, dobrze jest używać jakiegoś sprzętu do mierzenia spalonych kalorii oraz pokonanego dystansu w odpowiednim czasie. W dobie dzisiejszych smartfonów wystarczy aplikacja połączona z czujnikiem naszej lokalizacji, która pozwoli nam zrobić to wszystko.

Poświęć 10-15 minut na rozciąganie!
Po treningu dobre jest rozciąganie, które zniweluje zakwasy, pojawiające się często na następny dzień. To pozwoli częściej ćwiczyć i robić szybsze postępy. Pamiętajmy jednak, żeby nie wykonywać intensywnej rozgrzewki przed treningiem, ponieważ to może prowadzić do kontuzji w trakcie biegu.

Skończ z nałogami!
Palisz papierosy? Przestań! Jeśli chcemy naprawdę o siebie zadbać, trzeba się wyrzec wielu rzeczy, które sprawiają nam przyjemność. To samo tyczy się alkoholu i niezdrowej żywności. Jedynie zwróćmy uwagę na ilość wody, którą dziennie spożywamy. Przy bieganiu warto jej pić więcej.

Zadbaj o bezpieczeństwo!
To jest rzecz, o której mało kto myśli. I nie chodzi tu o bezpieczeństwo związane z ochraniaczami na kolana lub łokcie. Mowa tu o tym, że często zakładamy słuchawki, włączamy głośno muzykę i biegniemy na oślep, nie patrząc, co dzieje się wokół nas. Szczególną uwagę warto zwrócić w mieście, gdzie często nie ma parków do takich sportów, a samochodów po ulicy jeździ wiele.

Bieganie to piękny sport, dzięki któremu ludzie walczą z własnymi słabościami. Każdy z nas też może, ale warto pamiętać, że wszystko należy robić z głową, żeby zyskać z tego szereg korzyści.

PW

fot. Pixabay.com

Słowa kluczowe: Jogging, uprawianie sportu, dbanie o siebie, zdrowy tryb życia, bieganie dla początkujących
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Dieta na bezsenność
Dieta na bezsenność

Zobaczcie, co jeść, żeby się wysypiać.

Dlaczego warto pływać?
Dlaczego warto pływać?

Zobaczcie, dlaczego warto pływać.

Jak często ćwiczyć?

Ile czasu tygodniowo powinno się wygospodarować na wysiłek fizyczny?

Polecamy
(Nie)zgubne skutki picia wódki
(Nie)zgubne skutki picia wódki

Nie tak dawno hiszpański uczony Manuel Garzon przekonywał nas o wyższości piwa nad wodą mineralną, a dziś okazuje się, że pity z rozumem alkohol dba o nasze serce równie skutecznie jak uprawianie sportu.

20 krajów, w których pije się najwięcej alkoholu
20 krajów, w których pije się najwięcej alkoholu

Czy w Polsce pije się najwięcej alkoholu na świecie? Wcale nie, w światowej czołówce jesteśmy na dalekim miejscu. No to może w Rosji?

Ostatnio dodane
Dieta na bezsenność
Dieta na bezsenność

Zobaczcie, co jeść, żeby się wysypiać.

Dlaczego warto pływać?
Dlaczego warto pływać?

Zobaczcie, dlaczego warto pływać.

Kupony i kody rabatowe