Forma / Zdrowie - Facet

Jak często ćwiczyć?

2018-06-19 13:00:47

Chcesz zacząć swoją przygodę ze sportem, ale nie wiesz ile czasu tygodniowo wygospodarować na wysiłek fizyczny? Jak długi powinien być pobyt na siłowni, by w miarę szybko i bezpiecznie osiągnąć pożądane efekty? Odpowiedź na te pytania zależy od kilku czynników: jakie efekty chcemy osiągnąć, jaka była dotychczasowa aktywność oraz jaka będzie intensywność i rodzaj treningów.

jak ćwiczyć

W sytuacji, gdy zależy nam bardziej na zdrowiu, lepszym samopoczuciu i ogólnej poprawie kondycji na początek wystarczy ćwiczyć około 3 – 4 razy w tygodniu po pół godziny aktywności dziennie. Czas ten po przyzwyczajeniu organizmu do wysiłku powinno się zwiększyć do około 40 – 60 minut. Jeżeli zaś chcemy znacząco poprawić swój wygląd: schudnąć lub/i wyrzeźbić mięśnie to sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. W takim wypadku również można zacząć od mniej częstych treningów, na przykład 2 lub 3 razy w tygodniu, a dopiero z czasem zwiększać ich liczbę oraz intensywność do 5, czy nawet 6 razy. Przy tym trzeba pamiętać, by nie angażować codziennie tej samej partii mięśni, gdyż może to doprowadzić do groźnych kontuzji, a także uniemożliwić regenerację mięśni, co jest bardzo ważne.

Należy pamiętać, że w uprawianiu sportu ważna jest regularność – lepiej ćwiczyć krótszy czas, lecz regularnie niż zrobić bardziej intensywny trening „raz na jakiś czas”. Z drugiej strony zbyt mała ilość niezbyt wymagających nie przyniesie efektów. Ponadto jeżeli trening był bardziej intensywny należy zrobić nawet dwa dni przerwy, jeżeli mniej wystarczy jeden dzień.

Dobrym pomysłem jest oddanie się pod opiekę zawodowego trenera, który odpowiednio dobierze formę oraz częstotliwość ćwiczeń do możliwości i oczekiwać ćwiczącego. Warto też pamiętać, że każdy wysiłek fizyczny jest lepszy niż żaden, a sport jest bardzo ważnym czynnikiem wpływającym na ogólny stan całego organizmu.

Anna Janaszak

fot. pixabay.com/AberroCreative

źródła: http://wformie24.poradnikzdrowie.pl/cwiczenia/jak-czesto-cwiczyc-sprawdz-co-mowia-badania-naukowe_44516.html
http://www.fabrykasily.pl/porady-trenerow/plan-cwiczen-ile-dni-w-tygodniu-trenowac

promocje Nike

Słowa kluczowe: siłownia, ćwiczenia, kondycja, zdrowie, forma, trening
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Zakwasy - czym są i jak sobie z nimi radzić?

Dowiedz się, jak poradzić sobie z problemami po treningu oraz czym jest DOMS.

domowe cwiczenia na rowerku
Rowerki stacjonarne w domu - który wybrać, aby korzystać z niego na co dzień?

Rower rowerowi nierówny. Który wybrać, by czerpać z niego jak najwięcej korzyści?

Polecamy
Potężne bicepsy symbolem męstwa i odwagi
Potężne bicepsy symbolem męstwa i odwagi

Wszyscy mogą wypracować ogromne ramiona i każdy rozpoczynający treningi zaczyna od takiej samej bazy, czyli od zera.

Statystyczny Europejczyk leczy kaca przez 1452 dni
Statystyczny Europejczyk leczy kaca przez 1452 dni

Statystyczny Europejczyk w ciągu całego życia traci aż 1452 dni na leczenie skutków imprezy zakrapianej alkoholem - to średnio 24 dni każdego roku.

Polecamy
Ostatnio dodane
Zakwasy - czym są i jak sobie z nimi radzić?

Dowiedz się, jak poradzić sobie z problemami po treningu oraz czym jest DOMS.