Luksusowe autko na polskim rynku
2008-06-23 09:48:05Infiniti Europe, najnowsza na rynku europejskim marka samochodów luksusowych, ogłasza współpracę z Grupą PGD jako swoim dystrybutorem na polskim rynku. Centrum Infiniti Warszawa rozpocznie działalność w październiku 2008 roku.
Grupa PGD została wybrana do reprezentowania Infiniti przed polskimi klientami, z uwagi na jej doświadczenia w sprzedaży innych luksusowych marek w głównych aglomeracjach miejskich.
Równie duże znaczenie ma pasmo sukcesów Grupy PGD w sprzedaży samochodów w Polsce w ostatnich kilku latach, osiągnięte dzięki wprowadzeniu nowego poziomu obsługi w handlu samochodami. Sprzedaje ona tak różne marki samochodów jak Volvo, Ford, Nissan, Skoda oraz Suzuki i jest największą grupą dealerską w Polsce.
Kluczem do sukcesu Infiniti w Europie, sprawdzonym na innych rynkach, jest najwyższy poziom obsługi klienta i stopień jego zadowolenia, osiągany dzięki znakomitym samochodom oraz wielkiemu doświadczeniu w sprzedaży i obsłudze posprzedażnej. Podstawą działania jest strategia o nazwie Total Ownership Experience (TOE) - Doświadczanie Pełni Posiadania.
„Grupa PGD ma znakomite doświadczenie w sprzedaży samochodów różnych marek, włączając w to najbardziej luksusowe. Jej zaangażowanie w ideę Infiniti, uzupełnienia ekscytujących, technicznie nowoczesnych, luksusowych i terenowych samochodów, wysokowartościowymi usługami dla klienta, przekonały nas, że są najlepszym partnerem w Polsce" - uzasadnia wybór Jim Wright, wiceprezes Infiniti Europe.„Zbudowanie całkowicie nowej sieci dystrybucji Infiniti w Polsce jest ekscytującym wyzwaniem dla Grupy PGD" - komentuje Jacek Drogosz, Prezes PGD. „Wierzymy, że nasze doświadczenie, zapewni Infiniti dobry start na polskim rynku".
Na początek, ofertę Infiniti stanowić będą cztery ekscytujące, piękne i frapujące pojazdy wysokiej klasy: dwa wielce wyróżniające się samochody terenowe - nowy luksusowy terenowy coupé EX37 i luksusowy sportowo-terenowy FX oraz zbierające nagrody modele G37 i G37 Coupe. Każdy model Infiniti będzie zaprojektowany dla wyjątkowych potrzeb polskich i europejskich klientów, dostosowany do ostrych norm jakości i szczególnych warunków jazdy.
Najistotniejsze zmiany w porównaniu do modeli z rynku amerykańskiego
Automatyczna skrzynia biegów
· przeprogramowanie adaptacyjnego układu sterowania zmianą biegów w nowej siedmiostopniowej automatycznej przekładni tak, by zredukować nierówność pracy i zapobiec niepożądanym zmianom przy pokonywaniu zakrętów lub wjeżdżaniu pod górę: w rezultacie automat odzwierciedla zachowanie manualnej skrzyni biegów
· precyzyjne dostrojenie momentów zmiany przełożeń, żeby zapewnić większe zróżnicowanie w trybach pracy skrzyni (tryb standardowy i sportowy)
· ograniczenie poślizgu dzięki zmodyfikowanemu systemowi lockup i zastosowaniu hamowania silnikiem dla większej kontroli nad pojazdem
· skoncentrowanie się na ekonomicznym zużyciu paliwa, poprzez zastosowanie siódmego przełożenia z nadbiegiem, przydatnego podczas dalekich podróży
Manualna skrzynia biegów
· lżej działające sprzęgło
· zmniejszenie drgań dźwigni zmiany biegów
Silniki
· nowe oprogramowanie silników V6 i V8 w celu dostosowania ich do normy emisji spalin Euro 5
Podwozie/prowadzenie
· zmiana ustawień amortyzatorów, sprężyn oraz ulepszenie tulei wahaczy
· skorygowanie ustawień amortyzatorów uwzględniające wyższe średnie prędkości (>160 km/h) i nawierzchnie europejskich dróg
· przywrócenie elektronicznych amortyzatorów (FX), dla sprostania europejskim oczekiwaniom dotyczącym komfortu jazdy
· przeprogramowanie systemu stabilizacji toru jazdy (ESP), dla zwiększenia płynności reakcji samochodu
Układ kierowniczy
· reakcje układu kierowniczego zostały zmienione tak, by mogły poradzić sobie z wyższymi średnimi prędkościami, szczególnie w przypadku modeli sportowych wyposażonych w aktywny system skrętu wszystkich kół
· w rezultacie otrzymano maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach i zmniejszono prawdopodobieństwo ostrych reakcji na niewielkie ruchy kierownicą podczas szybkiej jazdy (syndrom „kichnięcia")
Hamulce
· większe tarcze dla bardziej wydajnego odprowadzania ciepła,
· unikalne 18-calowe koła ze stopu metali lekkich mogące pomieścić większe zaciski hamulców (18 cali w G37 i 20 cali w FX37)
· miększy pedał hamulca, tak by łatwiej można dozować siłę hamowania
Komfort akustyczny
· doskonalsze tłumienie hałasu przy wysokich prędkościach dzięki:
o nowym uszczelkom w drzwiach,
o przeprojektowanym ramionom wycieraczek,
o ulepszonej izolacji akustycznej w słupku A
o dodatkowemu materiałowi pod nogami kierowcy i pasażera, wygłuszającemu hałas wytwarzany przez koła samochodu
o dodatkowa izolacja silnika, dla zniwelowania poziom hałasu przy wyższych prędkościach obrotowych
o stuningowanie układu wydechowego tak, by uatrakcyjnić dźwięk podczas przyspieszania; mimo wykorzystania do jego budowy tych samych materiałów co w wersjach amerykańskich, dźwięk tłumika odmian europejskich jest unikatowy.
Jakość wykończenia
· grubsze o 40% dywaniki we wszystkich modelach
· przeprojektowane progi drzwiowe
· nowe satynowe chromowane wewnętrzne klamki pasujące do dźwigni zmiany biegów
· matowe skórzane wykończenie pasujące do paneli drzwiowych
· poprawione przełączniki do ogrzewania i wentylowania foteli
· ulepszone wyświetlacze zestawu wskaźników deski rozdzielczej
Komfort
· szersze poduszki foteli sportowych gwarantujące lepsze podparcie, dzięki regulowanym bokom oparcia
· poprawione ustawienia czujników parkowania - zmniejszona odległość, przy której rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy
· poprawione ustawienia adaptacyjnych lamp przednich: pełna funkcjonalność przy najwyższych prędkościach
· skuteczniejsze pióra wycieraczek i ulepszony spryskiwacz - dostosowane do wyższych średnich prędkości
Pozostałe zmiany:
· zmieniony bagażnik: pod podłogą miejsce na apteczkę i trójkąt ostrzegawczy
· nowe symbole graficzne na desce rozdzielczej (zastąpiły angielskie napisy)
· miejsce na tablice rejestracyjne przystosowane do europejskich wymiarów
Źródło: PGD Grou/mototarget.pl
fot. Infiniti