Na Żywca - Facet

"Nigdy nie jeżdżę po alkoholu"

2008-03-28 10:33:05

 Sukcesywnie od 1 kwietnia br. Kompania Piwowarska wprowadza oznakowanie opakowań piwa symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". Projekt jest integralną częścią realizowanego przez branżę wieloletniego programu edukacyjnego na temat nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. Symbol "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" znajdzie się na butelkach i puszkach piwa produkowanych przez największe w Polsce browary.

Znak został opracowany przez Agencję Soul and Mind i zaakceptowany przez wszystkie browary należące do Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego "Browary Polskie" (ZPPP).

Pełna zgodność

Decyzja o wprowadzeniu tych specjalnych znaków na opakowania piwa została podjęta jednomyślnie i całkowicie dobrowolnie przez producentów piwa zrzeszonych w ZPPP - Browary Polskie: Kompania Piwowarska SA, Grupa Żywiec SA, Carlsberg Polska SA i Royal Unibrew Polska Sp. z o.o., reprezentujących ponad 90% rynku piwa w Polsce.

Przedsięwzięcie to jest dopełnieniem realizowanej przez polską branże piwowarską długofalowej polityki edukowania konsumentów na temat odpowiedzialnej konsumpcji piwa, a w tym szczególnym przypadku - na temat nie prowadzenia pojazdów po spożyciu alkoholu. W Polsce co dwunasty wypadek spowodowany jest przez osobę nietrzeźwą. Problem ten zwraca uwagę nie tylko działaczy społecznych i polityków, ale także producentów alkoholu.

- Odpowiedzialne działanie biznesu to nie tylko moralny obowiązek, ale także droga do zrównoważonego rozwoju i doskonałych wyników. Szczególnie ważną pozycję wśród naszych priorytetów zajmuje promowanie wzorców odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu - twierdzi Paweł Kwiatkowski, rzecznik prasowy Kompanii Piwowarskiej.

Nie wlewaj do pełna, nie jesteś kuflem

Po raz pierwszy specjalne oznakowania na puszkach piwa zastosowała właśnie Kompania Piwowarska i miało to miejsce już w ubiegłym roku. Podczas Festiwalu Woodstock 2007 sprzedawane były puszki piwa Tyskie ze specjalnej, limitowanej serii z hasłem "Nie wlewaj do pełna, nie jesteś kuflem". To samo hasło pojawiło się również na plastikowych kubeczkach z piwem oraz plakatach rozwie­szanych zarówno na terenie festiwalu, jak i w okolicznych punktach gastronomicznych.

Jasny, czytelny przekaz i młodzieżowa grafika miały za zadanie zwrócenie uwagi uczestników festiwalu na kwestie odpowiedzialnego spożycia alkoholu. Przedstawiciele Kompanii rozdawali uczestnikom festiwalu naklejki z hasłem "Nie kupuję alko małolatom", które zachęcały do promowania odpowiedzialnych postaw. Obsługa ponad 90 festiwalowych rollbarów przeszła profesjonalne szkolenia, których zadaniem było wyeliminowanie sytuacji sprzedaży alkoholu nieletnim.

Ogólnobranżowe działania edukacyjne na temat nie prowadzenia pojazdów po alkoholu zostały zapoczątkowane przez przemysł piwowarski już w latach 90-tych. W październiku 2006 roku ZPPP - Browary Polskie podpisał Europejską Kartę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, będącą inicjatywą Komisji Europejskiej na rzecz zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Europie. Browary Polskie zainicjowały kampanię "Prowadzący - niepijący", realizowaną we współpracy z Krajową Radą Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Policją.

Projekt skierowany jest do młodych kierowców i opiera się na interaktywnych animacjach , prowadzonych w pubach, klubach i dyskotekach przez specjalne przeszkolone zespoły animatorów. Działaniom edukacyjnym w lokalach towarzyszą kontrole trzeźwości kierowców prowadzone przez wydziały ruchu drogowego Policji.

Program jest realizowany od dwóch lat w wybranych miastach. Działania edukacyjne zostały dotychczas przeprowadzone w Łodzi, Poznaniu, Krakowie, aglomeracji katowickiej oraz w Warszawie. W animacjach wzięło udział ponad 60 tysięcy osób.

Prowadzący - niepijący

Butelki i puszki, z symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" będą dostępne na półkach sklepowych sukcesywnie od 1 kwietnia. Kolejna faza kampanii "Prowadzący - niepijący" planowana jest od 18 kwietnia, tym razem w Lublinie. Działania będą następnie kontynuowane w kolejnych miastach, między innymi w Trójmieście i Olsztynie. Rezultatem prowadzonej kampanii edukacyjnej będzie stworzenie internetowego Klubu Odpowiedzialnego Kierowcy, sygnowanego symbolem "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu".

(Informacja prasowa)


Słowa kluczowe: prowadzenie po spożycie alkoholu akcja społeczne kompanie nie wlewaj do pełna nie jesteś kuflem
Komentarze
Redakcja dlaStudenta.pl nie ponosi odpowiedzialności za wypowiedzi Internautów opublikowane na stronach serwisu oraz zastrzega sobie prawo do redagowania, skracania bądź usuwania komentarzy zawierających treści zabronione przez prawo, uznawane za obraźliwie lub naruszające zasady współżycia społecznego.
Zobacz także
Jak nie przepłacić jeÅźdząc autem?
Jak nie przepłacić podróżując na 4 kółkach?

Sprawdź, gdzie szukać najtańszych ofert na przejazdy i jak zaoszczędzić na paliwie.

Prezent na dzień ojca

Sprawdź, co możesz podarować na dzień ojca, który wypada 23 czerwca.

Polecamy
Nie daj się zaskoczyć zimie!
Jak szybko i skutecznie odmrozić szybę samochodową?

Nie daj się zaskoczyć zimie i zobacz, jak łatwo odmrozić szybę w aucie!

Polecamy
Ostatnio dodane
Jak nie przepłacić jeÅźdząc autem?
Jak nie przepłacić podróżując na 4 kółkach?

Sprawdź, gdzie szukać najtańszych ofert na przejazdy i jak zaoszczędzić na paliwie.

Popularne
30 gwiazd porno najbardziej poszukiwanych w sieci
30 gwiazd porno najbardziej poszukiwanych w sieci

Filmików z tymi aktorkami porno internauci poszukują najczęściej. Jesteś wśród nich?

40 najlepszych młodych gwiazd porno (ZDJĘCIA)
40 najlepszych młodych gwiazd porno (ZDJĘCIA)

Prezentujemy listę czterdziestu nadziei pornobiznesu - młodych gwiazd filmów dla dorosłych, do których należeć będą najbliższe lata!

Najgorętsze biusty polskiego show-biznesu (+18)
Najgorętsze biusty polskiego show-biznesu (+18)

Zobacz galerię najgorętszych biustów polskiego show-biznesu.